Biography

Heeyoung Kim(b.1986) focuses on cheap, affordable items such as disposable products and packaging plastic materials found in everyday life that are just as easily used as they lose their usefulness. Disposable items - mass produced precisely for the advantage of their economic benefits - are callously discarded once they have exhausted their function, hinting at the destitution born of a massive system we call consumerism. And it is within this contradictory situation that she explores ways of resisting against such a reality using forms that are worthless or have readily lost their value, thus questioning the consumer culture of today. Using molds created from one-side imprints of these easily discarded items, Kim creates thin tiles which are installed on the gallery wall in a repeating pattern. In another piece she takes letters - largely disregarded and failing to get our attention - found in and around our daily lives, to redesign them into a visual pattern. Through her work we witness the once discarded disposable products and what seemed to be meaningless letters finding themselves being unexpectedly useful again. As such the artist’s attitude of morphing insignificant throw away items into ceramic pieces of substance links directly to the issues relating to the function and value of art contemplated by the generation today. Standing at the crossroads during a time that commands artistic responsibility in regards to issues of reality, Kim continues to produce work that aims to rescue “uselessness”. 


With solo exhibitions at Seoul Art Space Seogyo, , SongEun ArtCube and numerous group shows at Seoul Arts Center , CULTURE STATION SEOUL 284, Daegu Art Museum, Yingge Ceramic Musuem and more. She has been selected as the Seoul Foundation for Arts and Culture Up-and-Coming Artist for 2016.


김희영(b.1986)은 값싼 일회용기나 비닐포장재 등 일상에서 쉽게 사용되었다가 금세 쓸모를 다하는 물건들에 주목한다. 애초에 값싼 효용성의 가치로 무장한 채 대량 생산된 일회용품들은 그 기능을 다했을 때 무참히 버려지며 이는 거대한 자본주의가 낳은 빈곤함을 암시하기도 한다. 작가는 그러한 모순된 상황 속에서 보잘것없거나 쉽게 가치를 잃은 형태들로 현실에 대항하는 일련의 가능성을 탐색하며 오늘날의 소비문화를 꼬집고 있다. 일회용품의 한쪽 면을 각각 본을 뜨고, 타일처럼 얇게 만들어 전시장 한 쪽 벽에 지속적으로 반복되는 하나의 패턴을 이루어 설치하거나, 누구도 눈여겨보지 않는 일상의 쓸모 없는 문자들을 가져다가 시각적 패턴으로 다시 디자인 한다. 버려졌던 일회용품이나 무의미하게 보이던 문자들이 뜻밖의 쓸모를 되찾는 것이다. 이처럼 조잡한 일회용품을 견고한 도자기로 둔갑시키는 그의 태도는 오늘날의 세대가 고민하는 예술의 기능과 가치의 문제로 직결되기도 한다. 때문에 현실의 문제에 대한 예술적 소임을 묻는 시대에 작가는 그 교차점에서 “쓸모없음”에 대한 구제 작업을 진행 중이다. 


김희영은 송은아트큐브, 서교예술실험센터 등에서의 개인전과 예술의 전당, 문화역서울 284, 대구미술관, 잉거도자박물관 등 다수의 그룹전을 거치면서 2016년 서울문화재단 유망작가로 선정되기도 하였다.


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